Obowiązujące przepisy dokładnie określają katalog dokumentów, które musi przechowywać organizator (§ 12 ust. 1 pkt 10 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych (Dz. U. poz. 1694, z późn. zm.). Są to:
- zawiadomienie o wpisie do rejestru organizatorów, dotyczące okresu, w którym organizowano dane turnusy,
- informacja o wpisie do rejestru ośrodków, dotyczące okresu, w którym organizowano dane turnusy,
- informacja o rodzaju niepełnosprawności lub o rodzaju schorzenia albo dysfunkcji uczestnika turnusu,
- kopie oświadczeń organizatora turnusów,
- programy turnusów,
- informacje o kadrze turnusów oraz jej uprawnieniach,
- kopie informacji o przebiegu turnusów,
- inne dokumenty niezbędne przy organizacji turnusów, w szczególności umowy (np. najmu ośrodka lub innych obiektów związanych z realizacją turnusów).