PODSTAWA PRAWNA FUNKCJONOWANIA BIURA
Biuro Pełnomocnika działa na podstawie art. 34 pkt 10 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Zgodnie z tym przepisem:
„Pełnomocnik wykonuje swoje zadania przy pomocy Biura Pełnomocnika, które stanowi wyodrębnioną komórkę organizacyjną w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego.”
Oznacza to, że Biuro Pełnomocnika jest częścią struktury Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Funkcjonuje na podstawie własnego regulaminu organizacyjnego, który określa zasady jego działania w ramach ministerstwa.
Co ważne – Biuro Pełnomocnika podlega bezpośrednio Pełnomocnikowi Rządu do Spraw Osób
NASZ ZESPÓŁ
W chwili obecnej Biuro zatrudnia ponad 60 pracowników, z czego ponad 14 % to osoby niepełnosprawne.
Na czele Biura stoi dyrektor, który wykonuje swoje zadania przy pomocy trzech zastępców.
Dyrektor Biura: Monika Rusin
Zastępca Dyrektora Biura: Andrzej Łosiewicz
Zastępca Dyrektora Biura: Anna Skowrońska-Kotra
Zastępca Dyrektora Biura: Piotr Cieszewski
Biuro Pełnomocnika składa się z 5 wydziałów, 1 wydzielonego samodzielnego stanowiska pracy oraz 3 zespołów:
- Wydział do Spraw Aktywizacji Zawodowej
- Wydział do Spraw Usług Wspierających i Włączenia Społecznego
- Wydział do Spraw Postępowań Administracyjnych
- Wydział do Spraw Nadzoru nad Orzekaniem o Niepełnosprawności, Ustalaniem Potrzeby Wsparcia i Świadczeniem Wspierającym
- Wydział do Spraw Organizacyjnych, Finansowych i Realizacji Projektów
- Zespół do Spraw Legislacji
- Samodzielne Stanowisko Pracy do Spraw Obsługi Prawnej
- Zespół do Spraw Komunikacji
- Zespół do Spraw Badań i Współpracy Międzynarodowej
- Sekretariat