Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych - Korekta nieprawidłowo naliczonego i wypłaconego wynagrodzenia

Korekta nieprawidłowo naliczonego i wypłaconego wynagrodzenia

Przepisy ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94 z późn. zm.) ani rozporządzeń wykonawczych do tego Kodeksu nie przewidują ściśle określonych terminów korekty nieprawidłowo naliczonego i wypłaconego wynagrodzenia.

Korekty wynagrodzenia w związku z okresem nieobecności pracownika w pracy, za który pracownik nie otrzymuje wynagrodzenia dokonuje się na podstawie art. 87 § 7 k. p. Przepis ten wskazuje, że z wynagrodzenia za pracę odlicza się, w pełnej wysokości, kwoty wypłacone w poprzednim terminie płatności za okres nieobecności w pracy, za który pracownik nie zachowuje prawa do wynagrodzenia.

Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 12 kwietnia 1996 r., sygn. akt I PRN 32/96 precyzuje, że „odliczenie na podstawie art. 87 § 7 k. p. możliwe jest tylko w następnym, czyli najbliższym i kolejnym terminie płatności". (LEX nr 328075).

Natomiast korekta wynagrodzenia in plus powinna nastąpić najpóźniej w najbliższym terminie płatności wynagrodzenia.

Takie stanowisko zajął również Departament Prawa Pracy MPiPS.

Metryczka

Metryczka
Wytworzono:2015-03-24 15:55przez:
Opublikowano:2015-03-24 00:00przez: Małgorzata Janicka
Zmodyfikowano:2018-01-23 09:54przez: Małgorzata Janicka
Podmiot udostępniający: Małgorzata Janicka
Odwiedziny:18136

Rejestr zmian

  • [2018-01-23 09:54:48]Małgorzata JanickaAktualizacja metryki